Jul, jul

...strålande jul...

Juldagen.
Mycket har hänt sedan sist jag skrev. Bra saker.
Det har varit julafton bla. Det var mysigt och trevligt. Julkänsla.
Igårkväll när vi var hemkommna igen tog jag och Johanna vid halv tolvtiden på natten en julaftonspromenad. Det var mysigt och den stackaren fungerar som min ventil, hoppas hon trivs med det...

Snön är vacker. Den gnistrar och glimmar. När solen lyser på den går det inte att låta bli att le och att sucka djupt.
Ikväll blir det Sweeny Tood (eller hur det nu kan tänkas stavas)... En kär vän sa så här om den då jag undrade om den var obehaglig "Så fort det blir lite läskigt sätter de bara igång och sjunger... Så nej, den är inte särskilt läskig"
Jag var ute på vischan (ett underbart fint ställe) hos en kompis i tisdags, kvällen innan julavslutningen tillsammans med två andra fina klasskompisar. Vi bakade fudge och ischoklad, sedan gjorde vi även knäck i micron. Fast den blev kolsvart och det stank från den. Blev lite fel...
Men himlans trevligt, roligt och supermys var det i alla fall! Härliga människor.

Imorgon drar det bästa jag vet igång igen. Teater. Tjugo timmar på scen de närmsta fem dagarna. (<3)

Ha det underbart och fint och njut av julkänslorna som dallrar i luften.

/Mimmi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0